50 jaar liefde en culinair genot
De jaren 50
Het ontstaan van een passie voor kaas! Caprice des Dieux ziet het levenslicht in dit veelbelovende decennium. De Trente Glorieuses (de 30 welvarende jaren na de Tweede Wereldoorlog) gaan hand in hand met de moderniteit. De elektrische huishoudapparaten worden een vaste waarde in elke keuken en verlichten het werk van de mama’s. En met een derde week betaalde vakantie en een stijgende koopkracht, lijken alle voorwaarden vervuld voor een ware explosie van levensvreugde!
De jaren 60
Met de introductie van de kleurentelevisie wordt dit medium volwassen en de reclame doet zijn intrede. De jeugd ontdekt de rock-’n-roll en de popmuziek. Neil Armstrong waagt zich op de maan. Caprice beleeft zijn jonge jaren met op de achtergrond de babyboom: de eerste televisiereclame, de introductie in de grootwarenhuizen en de oprichting in Frankrijk van de “club van de vrienden van Caprice des Dieux”.
De jaren 70
Het tijdperk van de grote omwentelingen begint: flowerpower, nieuwe inzichten, andere consumptiepatronen. De TGV legt zijn eerste kilometers af en verandert hoe we afstanden ervaren. In deze periode breidt het aanbod van Caprice uit en ontstaan een pak uiteenlopende formaten.
De jaren 80
In deze “fluojaren” waren beeld en geluid baas: de cd deed zijn intrede, er ontstond een massa tv-zenders en reclame was daarop alomtegenwoordig! Caprice weigert het “al te serieus” aan te pakken en brengt fantasie in het dagelijkse leven met de slogan: “se faire un p’tit Caprice!” (Geef je eens over aan een kleine gril!)
De jaren 90
In de jaren 90 gaat alles enorm snel! Werk, transport, informatie, nieuwe technologieën,… de wereld leeft tegen honderd per uur! En omdat iedereen al eens nood heeft om alles even los te laten, zorgt Caprice voor een vleugje zachtheid, fantasie en plezier: een nieuwe reclamecampagne, geschenken voor iedereen en een groots feest voor zijn 40ste verjaardag!
Van 2000 tot vandaag…
Al 50 jaar goddelijk genieten! Het is het digitale tijdperk vol innovatie. Het welzijn van het individu en de planeet zijn de belangrijkste bekommernissen van deze tijd. En Caprice des Dieux staat met beide voeten in dit nieuwe millennium en blijft innoveren. Het merk biedt steeds meer plezier, meer smaak en meer liefde.